Controle- en inspectiereis

Gorinchem, maart 2023

Aan de gulle gevers t.b.v. de Stichting Sonkè.

Via deze weg bedanken wij jullie voor de giften die wij tot op heden mochten ontvangen. En kunnen we jullie verzekeren dat het geld zeer goed besteed is aan verschillende projecten in Zuid-Afrika en Lesotho. De mensen daar zijn jullie zeer dankbaar voor alle hulp in de vorm van financiële bijdragen en goederen die werden aangekocht en gegeven.

Natuurlijk hebben we voor elk project een contactpersoon ter plekke die wat toezicht houdt, maar wij vinden dat we soms ook persoonlijk onze projecten moeten bezoeken. Ger Heester heeft in het verleden regelmatig projecten bezocht, maar gezien de coronapandemie is dat de afgelopen drie jaar niet gelukt.

Omdat we al te goed weten dat ‘uit het oog, uit het hart’ in de betreffende regio’s niet ondenkbaar is, gaan wij, Dick Zwart en Ger Heester, onze projecten bezoeken. We willen -na drie jaren weer met eigen ‘ogen zien’ hoe de projecten er voorstaan. Mocht blijken dat er onderhoud of iets dergelijks noodzakelijk is, streven we ernaar of we op een of andere manier hulp kunnen bieden in de vorm van het doen van kleine klussen en/of geven van goederen/materiaal.

We vertrekken dinsdag 29 augustus naar Johannesburg en rijden na aankomst direct naar ons project in Ramabanta in Lesotho. Daarna bezoeken we meerdere projecten in Cradock in Zuid-Afrika. Dinsdag 12 september landen we weer op Schiphol.

We proberen jullie gedurende deze reis op de hoogte te houden van onze bevindingen, maar in ieder geval mailen we jullie na terugkomst een uitgebreid verslag.

Voor alle duidelijkheid: Ook nu nemen wij alle kosten (vliegticket, autohuur en verblijfkosten) voor onze rekening!

Namens de Stichting SONKÈ

Dick Zwart, voorzitter.