Bijpraten

Gorinchem, 27 februari 2023

Vrienden van de Stichting Sonkè,

Graag wil ik u allen even bijpraten.

De Stichting Sonkè is nog steeds actueel en bezig met haar doelstellingen. Dat wil zeggen dat we nog steeds bezig zijn de projecten die we hebben gerealiseerd in het oog te houden en hulp te bieden waar het mogelijk is.

Dankzij de vele giften, van onze begunstigers ontvangen, kunnen we van tijd tot tijd hulp bieden.

Ik, Ger Heester, penningmeester van de stichting, ben in juni 2022 tien dagen op toer geweest langs de projecten. Helaas heb ik de bibliotheek in Ramabanta niet kunnen bezoeken, dit vanwege de moeilijkheden bij de grens Zuid-Afrika/Lesotho door Corona.

Maar het komt goed.

Tijdsens de genoemde tien dagen heb ik in Zuid-Afrika, Cradock, hier en daar de nood kunnen lenigen. Voedsel gekocht voor de twee schooltjes, een nieuwe fles gas om te koken, enkele reparaties uitlaten voeren, contant geld gegeven voor onderhoud van het huis ‘opvang jongeren’.  De werksters (een twintigtal) uit diverse accommodaties die zonder werk zaten, hebben een financiele bijdrage van onze stichting ontvangen. Kortom, er is het een en ander gebeurd, en hopelijk kunnen we meer doen.

Via deze weg wil ik een ieder die ons steunt héél hartelijk bedanken, het zijn téveel namen om op te noemen, maar de ZWO (Zending, Werelddiakonaat, Ontwikkelingshulp) in Gorinchem springt er met hun gaven wel wat uit, hartelijk dank.

Dan het volgende: Samen met de voorzitter van de Stichting Sonkè, Dick Zwart,  hoop ik een tweede controletoer te doen in de eerste week van september 2023. Samen zullen we dan óók Lesotho bezoeken. De kosten voor deze toer zijn uiteraard voor onze eigen rekening.

We zullen zéker verslag doen van deze reis.

Met een hartelijke groet, Ger Heester-penningmeester

Bijpraten