De stichting heeft ten doel:

Het verbeteren van de leefomstandigheden van minderbedeelden in zuidelijk Afrika. Dit door middel van het beschikbaar stellen van gereedschappen, materialen en dergelijke voor het renoveren of bouwen van ruimten voor gemeenschappelijk nut, bijvoorbeeld voor onderwijs, gezondheidszorg of werkplaatsen.
Het verbeteren van de infrastructuur in het algemeen, zoals het verschaffen van werk en het geven van opleidingen.

Dit alles in samenspraak met- en met inzet van de plaatselijke bevolking.

De stichting tracht haar doel te bereiken door:

• Het samenbrengen van mensen in Nederland om fondsen te werven;
  • Het samenbrengen van personen en groepen in zuidelijk Afrika om elkaar te helpen en te ondersteunen;
  • Het in Nederland werven van vrijwilligers die, minimaal drie weken, mee willen werken aan de projecten.

Voorzitter: Dick Zwart

Secretaris / Penningmeester: Ger Heester

Doel / beleid 2018 – 2020

Geldelijke steun aan een aantal projecten in Zuid-Afrika en Lesotho: zoals steun aan een bibliotheek in Ramabanta, renovatie bibliotheek, bijdrage “soup kitchen” in Ramabanta, afzuiginstallatie keuken Carinus school in Cradock, meerdere doelen zijn opvraagbaar bij de secretaris.

Financien 2018:

Balans / staat van baten en lasten opvraagbaar bij de penningmeester.

Beloningsbeleid:

Er is géén beloningsbeleid, alle donaties gaan naar de projecten.

Voor meer informatie kunt u een e-mail sturen naar info@stichting-sonke.nl